SensoSmyki, czyli ciąg dalszy jesiennych impresji terapeutycznych

SensoSmyki, czyli ciąg dalszy jesiennych impresji terapeutycznych

27.10.2021

Program Sensosmyki opracowały Anna Wiktor-Stępień i Agnieszka Bugajska, nauczycielki przedszkolne z Poznania. Ideą jest dostarczenie dzieciom i wychowawcom i rodzicom narzędzi i inspiracji, które zachęcą do wielozmysłowego odkrywania świata poprawiając jednocześnie pracę układu nerwowego oraz rozwój mowy. Dzieci dobrze się bawiąc stymulują zmysły, rozwijają mózg, rozwijają kreatywność i integrują się w grupie. 

Projekt na potrzeby ZPE zaadaptowały  Dorota Giak (koordynator), Anna Monkiewicz, Emilia Zaleska, Karolina Cygańska, Magda Lemańska, Mariola Sargalska. Przez cały październik działo się bardzo dużo. Co dokładnie? Koncepcji jest dokładnie tyle ilu wychowawców :-) 

1c -Poznawanie warzyw w sposób wielozmysłowy, krojenie, wyklejanie konturów plasteliną, ziarnami soczewicy, malowanie farbami. Wykonywanie soku marchewkowego.

1d - Sensoryczne prace plastyczne z liściem w tle- stemplowanie palcami, wydrapywanka, zabawa logopedyczna „Co kryje się pod listkami?”

2c - Smaki jesieni - rozpoznawanie owoców i warzyw po dotyku, smaku, zapachu.

3e - Owoce jesieni- doznania wielozmysłowe ; jeż z gruszki i wykałaczek. Malowanie, rozcieranie farb w woreczku strunowym.

3 f - Barwy jesieni - malowanie ilustracji liści za pomocą słomek konturowych, malowanie farbami jesiennych liści na folii spożywczej.

3g - Sensoryczne zabawy z liśćmi (wąchanie, słuchanie szelestu, drapanie i łaskotanie ręki suchymi liśćmi, chodzenie na boso po liściach, taniec z liściem ); zabawy plastyczne z użyciem kasztanów- piegowate grzybki; tworzenie korali z jarzębiny

 

Tutaj dużo zdjęć z dotychczasowych zajęć https://zpe.olsztyn.pl/gallery/432/sensosmyki-czesc-2. Teraz czekamy na zimę! 

poprzednia aktualność następna aktualność