Przedszkole Specjalne nr 11
Zespół Placówek Edukacyjnych Przedszkole Specjalne nr 11 dla Dzieci z Niepełnosprawnością Ruchową, Niepełnosprawnością Intelektualną, Niepełnosprawnościami Sprzężonymi i z Autyzmem w Olsztynie
- Podstawowe Informacje dotyczące rekrutacji 2023/2024
- Regulamin rekrutacji
- Karta zgłoszenia dziecka 2023/2024
- Oświadczenie do rekrutacji
- Statut Przedszkola Specjalnego numer 11
W przedszkolu funkcjonuje 13 grup, w których realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego i odpowiednio dobrane do potrzeb i możliwości dzieci programy wychowania przedszkolnego. W grupach dla dzieci z autyzmem realizowany jest program własny „Słonecznik”. W każdej grupie pracują dwie nauczycielki i jedna lub dwie pomoce nauczyciela.
Każde dziecko ma równe prawo do pełnej, profesjonalnej edukacji i wsparcia własnego potencjału rozwojowego. W naszych przedszkolach dzieci zdrowe i niepełnosprawne mają stały kontakt ze sobą. Zapewniamy opiekę i edukację, wspieramy rozwój osobowości oraz rozwój emocjonalny dzieci. Podstawą przyjęcia do przedszkola Specjalnego nr 11 jest Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną.
Nasze cele:
- integracja społeczna dzieci o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych
- wszechstronne rozwijanie możliwości dzieci
- usprawnianie, korygowanie, kompensowanie
- współpraca z rodzicami, wspólne rozwiązywanie problemów
- kształtowanie postawy wzajemnej otwartości, zrozumienia i akceptacji
- opieką psychologiczną
Metody i formy pracy dostosowane są ściśle do potrzeb i specyfiki funkcjonowania dzieci.
W przedszkolu specjalnym dzieci mogą korzystać ze specjalistycznych zajęć:
- terapia i opieka logopedyczna
- rehabilitacja ruchowa
- terapia surdopedagogiczna
- terapia tyflopedagogiczna
- terapia Tomatis- stymulacja audio-psycho-lingwistyczna,znajdująca zastosowanie w zaburzeniach głosu i mowy, dysleksji, zaburzeniach koncentracji i trudnościach szkolnych
- terapia integracji sensorycznej
- terapia Biofeedback- służy do regulowania fal mózgowych, czyli zmiany wzorca fal mózgowych. Jest technologią wykorzystująca wiedzę medyczną, psychologiczną, pedagogiczną oraz bioinżynierię do usprawnienia funkcji mózgu, a przede wszystkim funkcji poznawczych. W pracy metodą EEG Biofeedback, w trakcie treningów stopniowo osiągana jest większa stabilizacja czynności mózgu oraz następuje utrwalenie zmiany wzorca fal mózgowych.
- inne zajęcia, m.in. hydroterapia, rewalidacja z wykorzystaniem komputera, Dogoterapia, grupowe (4-5 dzieci) zajęcia o charakterze socjoterapeutycznym –Trening umiejętności społecznych, komunikacja alternatywna -strategie AAC, wspomagające rozwój mowy, wykorzystujemy codziennie, by umożliwić dzieciom jak najbardziej precyzyjne wyrażanie swoich myśli i pragnień.
- raz w miesiącu dzieci korzystają z przedstawień teatralnych
- opiekę psychologiczną (również rodzice mogą korzystać ze wsparcia psychologicznego, porad, konsultacji)
Zapraszamy również rodziców do wspólnych zabaw w czasie popołudniowych zajęć metodą Ruchu rozwijającego W. Sherborne
Dzieci korzystają z całodziennego wyżywienia (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek). Istnieje możliwość zrezygnowania z któregoś z posiłków (w miesięcznych okresach rozliczeniowych). Zapewniamy również możliwość posiłków bezmlecznych i bezglutenowych dla dzieci na diecie - na podstawie zaświadczenia lekarza oraz oświadczenia rodziców ( obiad).
Miesięczny koszt pobytu dziecka w przedszkolu:
6,5 zł– dzienne wyżywienie (3 posiłki). Koszt dwóch posiłków wynosi 5,20 zł (śniadanie i obiad lub obiad i podwieczorek), 3,25 zł -obiad.
Za przedszkole rodzice płacą z „góry”. W przypadku, gdy dziecko jest nieobecne w przedszkolu dokonuje się odpisów zmniejszających odpłatność w następnym miesiącu. Odpłatność za przedszkole odbywa się trzy razy w miesiącu. Dokładne terminy opłat są podane do wiadomości rodziców w formie ogłoszeń.
STRUKTURA DNIA W PRZEDSZKOLU
Realizacja Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego - 8.00 – 13.00
Dzieci 3-4-letnie
6.00 – 8.15 – Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, praca indywidualna lub w małych grupach;
8.15 – 8.45 – Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, śniadanie;
8.45 – 9.30 – Zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, zabawy artykulacyjne i oddechowe, zabawy ruchowe;
9.30 –9.50 – Zajęcia edukacyjne wynikające z podstawy programowej
9.50 –12.00 – drugie śniadanie, spacer, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu(w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach), zabawa dowolna podejmowana z inicjatywy dziecka, zajęcia indywidualne (wynikające z potrzeb dziecka), zajęcia z języka angielskiego;
12.00-14.00 – Przygotowanie do obiadu, obiad, czynności samoobsługowe, relaks, zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, spacer, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, zajęcia dodatkowe;
14.00-14.30- Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek;
14.30-16.30- Zabawy indywidualne lub w małych grupach, zajęcia dodatkowe, zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, praca korekcyjno - kompensacyjna indywidualna lub w małych grupach, praca z dzieckiem zdolnym. Odbiór dzieci z przedszkola.
Dzieci 5-6-letnie
6.00 – 8.15 – Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, praca indywidualna lub w małych grupach;
8.15 – 8.45 – Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe, śniadanie;
8.45 – 9.30 – Zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, zabawy artykulacyjne i oddechowe, zabawy ruchowe;
9.30 –9.50 – Zajęcia edukacyjne wynikające z podstawy programowej
9.50–12.00 – Spacer, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach), zabawa dowolna podejmowana z inicjatywy dziecka, zajęcia indywidualne (wynikające z potrzeb dziecka), zajęcia z języka angielskiego;
12.00-14.00 – Przygotowanie do obiadu, obiad, czynności samoobsługowe, relaks, zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, spacer, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, zajęcia dodatkowe;
14.00-14.30- Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek;
14.30-16.30- Zabawy indywidualne lub w małych grupach, zajęcia dodatkowe, zabawy swobodne z inicjatywy dzieci, praca stymulacyjno - kompensacyjna indywidualna lub w małych grupach, praca z dzieckiem zdolnym. Odbiór dzieci z przedszkola.
Przedszkole jest czynne w godzinach 6.00– 16.30.
Rodzice zobowiązani są do przyprowadzenia dzieci do przedszkola do godz. 8.00.