Erasmus+ ArtTherapy for Autism

 

Stowarzyszenie Wyjątkowe Serce jest partnerem  w projekcie "ArtTheraphy for Autism" finansowanym z programu Erasmus Plus w ramach Akcji 2 (K201): Partnerstwo strategiczne polegające na międzynarodowej współpracy placówek edukacyjnych oraz organizacji działających na rzecz edukacji szkolnej: 2020-1-RO01-KA201-080184.

 

Czas trwania projektu: wrzesień 2020 – sierpień 2023.

 

Koordynatorem projektu jest Scoala Gimnaziala Speciala Pascani z Rumunii.

 

PARTNERZY PROJEKTU:

 

- MERSIN BUYUKSEHIR BELEDIYESI OZEL EGITIM UYGULAMA OKULU II. KADEME  (Turcja)

- POSEBNO OSNOVNO UCILISTE "d-r Zlatan Sremec "- Skopje (Macedonia Północna)

- VALMIERAS PILSETAS PASVALDIBAS, VALMIERAS GAUJAS KRASTA VIDUSSKOLA ATTISTIBAS CENTRS (Łotwa)

- STOWARZYSZENIE WYJĄTKOWE SERCE (Polska)

- EIDIKO EPAGGELAMTIKO GYMNASIO KAVALAS (Grecja)

 

Głównym celem projektu jest wymiana dobrych praktyk w zakresie arteterapii: dzielenie się wiedzą specjalistów pracujących z osobami z autyzmem, podniesienie jakości wykorzystywanych metod w pracy z osobami z autyzmem, a tym samym:

- rozwój zawodowy nauczycieli pracujących z dziećmi z autyzmem (wykorzystywanie różnych form arteterapii poprzez wymianę dobrych praktyk),

- podniesienie jakości działania wychowawczego, terapeutycznego poprzez stosowanie różnych form arteterapii,

- zwiększenie świadomości wśród nauczycieli, specjalistów i rodziców jak duże znaczenie może mieć stosowanie różnych form arteterapii w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem. 

 

Terapia sztuką pozwala wyrazić siebie, uwalnia kreatywność. Dzięki różnym rodzajom arteterapii dzieci i młodzież uczą się swobodnie wyrażać siebie, nabierają pewności siebie, komunikują się w sposób przez nich akceptowany co pozwala im być szczęśliwymi ludźmi. 

Erasmus Days 2022

#ErasmusDays  to inicjatywa mająca na celu upowszechnienie rezultatów projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+. Podczas tegorocznej edycji skupiamy się na włączaniu społecznym i różnorodności. Nasze wydarzenie zostało oficjalnie zarejestrowane na stronie https://www.erasmusdays.eu/event/art-therapy-for-autism-2/.

Tak świętowaliśmy już po raz drugi Erasmus Days 2022

https://fb.watch/gDEeB60d8E/ 

 

 

Łotwa - wizyta w szkole partnerskiej w Valmierze

W dniach 03.10.-07.10.2022r. przedstawiciele Stowarzyszenia Wyjątkowe Serce odbyli wizytę w partnerskiej szkole w Valmierze w Łotwie -Gimnazjum Valmieras Gaujas Krasta. To już trzecie spotkanie partnerów w ramach projektu Erasmus+ „Art Therapy For Autism” No. 2020-1-RO01- KA201-080184. Podczas spotkanie zaprezentowano dotychczasowe działania realizowane w każdej z partnerskich szkół. Nauczyciele aktywnie uczestniczyli w zajęciach warsztatowych poznając nowe metody pracy, wymieniali się spostrzeżeniami i doświadczeniami. Podczas spotkania zostały przedstawione programy z wybranej formy arteterapii opracowane na potrzeby projektu. W Zespole Placówek Edukacyjnych w roku szkolnym 2022/2023 w ramach projektu Art Therapy For Autism realizowany będzie program „mAsteRs of painTing”, którego autorem i realizatorem jest Milena Lewandowska, nauczyciel SPdP w Zespole Placówek Edukacyjnych. Przed nami kolejne spotkania z partnerami projektu.

 

 

Grecja - Kawala

W dniach 16.05.-20.05.2022 r. w ramach projektu Art Therapy for Autism, Erasmus + odbyło się już kolejne spotkanie partnerów projektu. Tym razem wizyta miała miejsce w Szkole Specjalnej w Kawali, w Grecji.

Uczestnicy spotkanie mieli okazję zaprezentować swoje placówki, metody pracy. Głównym celem projektu jest wymiana dobrych praktyk w zakresie arterapii: dzielenie się wiedzą specjalistów pracujących z osobami z autyzmem, podniesienie jakości wykorzystywanych metod w pracy z osobami z autyzmem. Następne spotkanie w październiku na Łotwie. 

 

 

Zapraszamy do udziału w aktywnościach realizowanych w ramach

 

Erasmus Days 2021

w dniu 14.10.2021

 

Sala konferencyjna:

 

  • Prezentacja informacji na temat projektu Erasmus + oraz instytucji biorących udział w projekcie Erasums + Art Therapy for Autism.
  • Wystawa kreatywnych prac uczniów „Jesteśmy różni, a jednak tacy sami”.
  •  Improwizacje taneczne kierowane z wykorzystaniem stepów i swobodne.
  • Praca z mikrofonem - piosenki karaoke. Akompaniament na instrumentach perkusyjnych do słuchanych piosenek ...    Relaks muzyczny.
  • Wykonywanie prac plastycznych - malarstwo sztalugowe.
  • Słodki poczęstunek dla uczestników zajęć muzyczno - kreatywnych:
  • Babeczki ozdobione flagami państw - partnerów projektu
  •  Ciasto piernikowe w formie serca z napisem Erasmus+ Stowarzyszenie Wyjątkowe Serce
  • Albumy fotograficzne wykonane przez uczniów LO w ramach Koła Przyrodniczo-Fotograficznego

Korytarz przy Świetlicy 1

  • Filmy krótkometrażowe/prezentacje doświadczeń fizyczno-chemicznych.

Sala A23

  • Zmiany klimatu (Zaprezentowane na zajęciach w LO)

 

  Park Pracy 1:

 

  • Malowanie wspólnego obrazu “Colours of Erasmus”. (aktywność skierowana do uczniów SPdP i LO)

 

Przedszkole:

 

  • Jesienny „Erasmus days” w grupach przedszkolnych (3a,2e i 2f) - twórcze malowanie na folii owiniętej wokół przewróconego stołu lub dużych formatach papierowych przy muzyce - wykorzystanie metody projektowej- artterapii .

ZPE i Stowarzyszenie Wyjątkowe Serce uczestniczą w programie "ArtTheraphy for Autism" finansowanym z programu Erasmus Plus w ramach Akcji 2 (K201): Partnerstwo strategiczne polegające na międzynarodowej współpracy placówek edukacyjnych oraz organizacji działających na rzecz edukacji szkolnej: 2020-1-RO01-KA201-080184.

Do zaprosiła nas zaprzyjaźniona Scoala Gimnaziala Speciala Pascani z Rumunii - koordynator projektu. Oprócz ZPE udział biorą szkoły specjalne z: Kademe w Turcji,
Skopje z Macedonii Północnej, Valmiery na Łotwie
oraz Kavali w Grecji. Program rozpoczął się we wrześniu 2020, zakończy w 2022 roku.Na razie odbyło się pierwsze organizacyjne spotkanie koordynatorów online. 

Nauczyciele ZPE od zawsze wykorzystują sztukę w terapii dzieci i młodzieży z autyzmem. Teraz mają szansę wymieniać doświadczenia z kolegami z innych krajów. - Głównym celem projektu jest wymiana dobrych praktyk w zakresie arterapii: dzielenie się wiedzą specjalistów pracujących z osobami z autyzmem, podniesienie jakości wykorzystywanych metod w pracy z osobami z autyzmem - mówi Ewa Wincel, nauczyciel - koordynator projektu w ZPE. - Terapia sztuką pozwala wyrazić siebie, uwalnia kreatywność. Dzięki różnym rodzajom arteterapii dzieci i młodzież uczą się swobodnie wyrażać siebie, nabierają pewności siebie.

O działaniach w ramach programu będziemy informować na bieżąco.